September 2017 Griekenland Peloponnesos

17 september 2017

Er gingen maanden van voorbereiding aan vooraf door onze vrienden Nico en Nel (N&N) die ons zullen meenemen naar het zuiden van Griekenland. Eind december 2016 waren de tickets voor de boot van Venetië naar Patras al besteld. Na ziekteperikelen en de situatie met schoonmoeder kunnen we op zondag 17 september 's middags vertrekken. 's Morgens hebben we de verjaardag van een van onze kleindochters gevierd. We hebben de route uitgestippeld via Duitsland en Oostenrijk (Brennerpas) naar Italië De eerste stop stond gepland in Bergheim Paffendorf waar een gratis camperplaats (CP) is bij een mooi wandel- en hondenuitlaatgebied is ( N 50.96406 E6.61141). Toen we aankwamen stonden er 4 campers, 's avonds 6. Een erg rustige overnachtingsplaats. Gereden afstand 258 km.

18 september 2017

We konden na het ontbijt al snel de snelweg op. Er was veel vrachtverkeer en we hadden best wel last van Baustellen. Ons navigatiesysteem gaf telkens een omleiding aan, maar wij bleven toch de door de ANWB routeplanner uitgestippelde route volgen. Vanwege het slechte weer probeerden we zover mogelijk te komen. Na 2 files en 4 grote buien kwamen we aan in Memmingen waar een CP (N 47.99539 E10.1825) in een stadspark is aangelegd (€ 5 per nacht). We hebben een stadswandeling gemaakt door het leuke Beierse plaatsje. Gereden afstand 544 km.

19 september 2017

Na een regenachtige nacht zijn we via de Fernpas Oostenrijk binnengereden, waar we een vignet kochten om snelweg te kunnen rijden. Het weer nodigde niet uit om in Oostenrijk te blijven. Via de tolweg met veel regen kwamen we over de Brennerpas in Italië aan. Daar namen we de tolweg naar de noordkant van het Gardameer en zakten we via de oostkant van het meer af naar Peschiera, waar onze vrienden N&N op ons wachten tot we zaterdag naar Venetië konden afreizen. Het was een drukke route, maar uiteindelijk bereikten we de CP (N45,4392 E 10.6845) voor € 18 per 24 uur. De CP deed denken aan die in San Fulgencio in Spanje. Het weer was gelukkig beter dan de afgelopen dagen, maar nog wel frisjes. We bleven hier een aantal dagen. De volgende dag was het mooier weer en konden we buiten zitten. Daar ontdekten we dat de buren van N&N, Nico en Rina uit Culemborg waren, die we 2 jaar geleden in Dettelbach aan de Main hebben ontmoet. Dat was weer even gezellig. Gereden afstand 460 km.

22 september 2017

Na 3 dagen vertrokken we naar Fusina tegenover Venetië, 1400 meter van aanlegplaats van de veerboot naar Griekenland. Op de Acsi-camping vonden we een plek aan het water met zicht op Venetië. We namen de boot van 12 uur naar Venetië. Een reisje van 20 minuten over woelig water. Je liep vanaf de aanlegsteiger zo de stad in. We bezochten de highlights van deze oude stad en hebben geluncht voor € 46 -2 pizza's en ½ liter wijn- in de buurt van het San Marcoplein. We namen de boot terug van half vijf. Gereden afstand 140 km.

24 september 2017

Na een slechte nacht vanwege herrie makende Tsjechen vertrokken we 's morgens vroeg naar de haven, waar we konden aansluiten in de rij om de boot op te gaan. We moesten eerst inchecken bij Anek Lines. Er was een kleine rij bij het inschrijven en een lange rij bij het inschepen. Na twee uur wachten konden we aan boord. We kregen een plekje op het camperdek op de 2e rij bij de toiletten en douches. N&N stonden aan de buitenkant van het dek met zeezicht. We voeren met regen weg uit Venetië. 25/9 Toen we wakker werden schommelde de boot. De wind was toegenomen, maar het weer was veel mooier. De boot kwam 1 uur eerder aan in Igoumenitsa in Griekenland, waar een aantal voertuigen van boord ging. Nog 7 uur varen dan zouden we in

Patras aankomen. Uiteindelijk ging de reis zo voorspoedig dat we na 30 uur i.p.v. 32 uur in Patras aankwamen. Het verlaten van de boot ging snel en voor we het wisten hadden we vaste grond onder de wielen. Nico reed voorop door de stad, snelweg en een stukje tolweg naar Psathopyrgos waar we aan de golf van Korinthe stonden op een soort boulevard. We dronken 's avonds nog een wijntje buiten voor we naar bed gingen. De temperatuur was heerlijk.

De volgende morgen werden we wakker met prachtig weer. We maakten een wandelingetje door het dorpje en spraken een Servisch echtpaar dat al jaren in dit dorp kwam. Ze wezen ons op een goed restaurant waar we heerlijke huisgemaakte Moussaka gegeten hebben. De witte wijn bleek Retsina te zijn, niet helemaal ons ding. We konden hier zwemmen hoewel een Griek ons aanraadde uit te kijken voor de yellow fish die kon steken en brandwonden kon veroorzaken. Gereden afstand 31 km.

27 september 2017

Vanmorgen zijn we vertrokken naar een CP in Aigio (N38,22363 E 22,14705), na eerst de Lidl onderweg te hebben aangedaan voor de nodige aanvullingen van proviand. Je kon hier kosteloos staan mits je voor € 30 gebruikte in het restaurant. We hebben daar overdag in de zon gezeten en 's avonds heerlijk Grieks gegeten, vleesrollen met rijst en heerlijke salade. In de namiddag kwam er een bui met onweer in de verte. Gereden afstand 34 km

28 september 2017

Via de met Europees geld aangelegde tolweg zijn we naar Isthmia gereden waar we ons aan een kade bij het strand installeerden. Op loopafstand had je hier de brug over het Kanaal van Korinthe, die als bijzonderheid had dat hij niet omhoog ging om boten door te laten, maar omlaag. Cruiseschepen voeren over de brug door het Kanaal dat net breed genoeg was om schepen van dit formaat door te laten. Er was niet veel ruimte meer over aan de zijkanten. Als de boot voorbij was kwam de houten brug omhoog en lagen er soms visjes op het brugdek. In Isthmia troffen we niet al te best weer. Af en toe een bui.

Bovendien waren er veel straathonden, wat niet prettig was voor Willem. Gereden afstand 97 km.

29 september 2017

Nadat we 's morgens weer een cruiseschip door het kanaal zagen varen, zijn we vertrokken naar Pachi. Onderweg kwamen we lopers van de lange afstandswedstrijd van Athene naar Sparta (ruim 200 km) tegen. Vlak voor Pachi reden we een straat in waar de ravitaillering plaatshad met een drukte van vanjewelste We moesten dwars door de mensenmassa. Vervolgens kwamen we aan in Pachi waar het bij de haven te druk was. Er was geen parkeerruimte voor 2 campers. We besloten naar de parkeerruimte aan het eind van de haven te gaan. Daar stond je wel langs een doorgaande route naar Athene. 's Middags hebben we tong gegeten (op Griekse manier bereid) maar die kon ons niet erg bekoren. Gereden afstand 40 km.

30 september 2017

Na een minder rustige nacht -vrijdagavond- vertrokken we vroeg naar Athene. Toen we bij de camping aangekomen waren, bleek deze vol te zijn. We konden alleen nog plaatsen innemen direct langs een zeer drukke weg. Daar hadden we geen zin in. Omdat de andere overnachtingsplaatsen niet op de route lagen, besloten we terug te gaan naar de buurt van Korinthe. Om half twee kwamen we aan op CP Camperstop (N 37,91178 E 22,87804) in Ancient Korinthe vlak bij de oude opgravingen die we meteen maar bekeken hebben. De CP was prima met aardige, behulpzame mensen. Elektra, wc en douche voor € 10 per nacht. 's Middags spraken we een Engelsman die we eerder in Falesia in Portugal ook al ontmoet hadden. Op zondag 1/10/17 zijn we naar Athene gereisd met de taxi naar het station in Korinthe zelf en vervolgens met de trein naar de hoofdstad. We hebben daar een aantal highlights bekeken en reisden vermoeid weer terug naar de campers. Op de terugweg in de trein kregen we een berichtje dat het met Arma's moeder niet goed ging. We besloten de reis af te breken en de bootreis te vervroegen. Maandagavond konden we in Patras met de boot terug naar Venetië. Na een nacht vol gepieker besloten we de volgende morgen de bootreis te annuleren en de alarmcentrale in te schakelen. Via hen werd de repatriëring geregeld voor ons en de hond. De camper zou thuis gebracht worden en kon zolang op de bewaakte CP blijven staan. We moesten alleen voor een bench voor de hond zorgen. Dat viel nog niet mee maar om 18.30 uur hadden we er een op de kop getikt die IATA-proof was en konden we de volgende dag om 7 uur met het vliegtuig mee. Gereden afstand 124 km.

3 oktober 2017

's Morgens vroeg kwam de door de CP-eigenaar geregelde taxi ons ophalen om naar Athene te brengen. We waren van te voren ingelicht dat dit wel € 150 kon kosten. Vlak voor de luchthaven reed de chauffeur, die alleen maar Grieks sprak, de vluchtstrook op en schreef op een papiertje dat ik € 150 moest betalen. Ik liet hem via de vertaalmodule op mijn telefoon zien dat ik een bonnetje moest hebben voor de verzekering. Die had hij niet bij zich. Patstelling, want dan zou ik niet betalen. Na gebel over en weer o.a. met de CP-eigenaar zei hij OK en bracht ons naar de luchthaven. Daar zette hij ons uit de auto, zei nogmaals OK en reed weg, zonder dat wij hoefden te betalen. Naderhand bleek dat hij naar de CP teruggereden was en daar 's morgens om 6 uur de eigenaar liet weten dat ik niet betaald had en dat hij graag geld wilde hebben. Toen hij later die dag terugkwam met een bonnetje heeft onze vriend Nico de € 150 betaald. Wij vlogen ondertussen door naar Brussel, waar een taxi klaarstond die ons naar huis bracht. 's Middags om 14.00 uur waren we thuis en om 15.00 uur stonden we in Haarlem bij het bed van moeder. We hebben haar nog kunnen spreken en de volgende dagen kunnen bezoeken. Op vrijdagmorgen is ze in haar slaap overleden.

13 oktober 2017

Omdat het overlijden zo snel kwam, besloten we om na de begrafenis terug te vliegen naar Griekenland. Van de alarmcentrale begrepen we dat de camper nog in Korinthe stond. Op vrijdagmorgen vroeg vertrokken we en 's middags rond half twee zaten we weer in het zonnetje in Korinthe op de CP. We hadden nu wel een taxichauffeur die een bonnetje kon verstrekken. Hij wist alleen niet wat de rit zou kosten. Hij dacht € 100 tot € 120, maar bij aankomst bleek de teller op € 174 te staan. Hij maakte het af op € 150. Omdat dat hetzelfde bedrag was dat ik op de heenreis had betaald, besloot ik akkoord te gaan. Een hilarisch moment maakten we op de luchthaven van Athene mee, toen we uit het vliegtuig stapten en vroegen waar we Willem konden ophalen. Bij de deur bij bagageband 6, werd gezegd. Wij hebben daar gewacht tot er niemand meer in de hal was, vroegen het nog een keer, kregen het antwoord: geduld. Totdat er een man uit de deur kwam, zonder hond overigens, waaraan wij vroegen waar onze hond was. Dieren komen bij band 10 uit de hal naar buiten. Toen we daarheen liepen, stond daar volkomen onbeheerd onze Willem in zijn bench. Iedereen had hem zomaar mee kunnen nemen.

14 oktober 2017

Na betaling van het stallingsgeld aan de eigenaar van de CP trokken we N&N achterna die op een Acsi-camping in Gythio stonden. Onderweg hebben we de Lidl in Sparta aangedaan om onze weggegeven voorraad weer aan te vullen. Het weerzien met N&N was hartelijk en 's avonds zijn we weer gezamenlijk uit eten gegaan. Gereden afstand 207 km.

16 oktober 2017

Na 2 nachten in Gythio trokken we verder naar een paradijselijk oord in Kamares. We reden achter N&N aan door olijfgaarden en kwamen ineens op een weg langs het strand. We besloten daar te stoppen en hebben onze stoeltjes in het zonnetje uitgestald. We hebben in heerlijk in de zee gezwommen ( zeewater 24gr). Gereden afstand 14 km.

17 oktober 2017

Omdat we nog een rondje moesten maken in de komende weken, vertrokken we nadat de bakker was geweest naar een volgend punt op de reis Porto Kagio. Het was een route die onze rijvaardigheid op de proef stelde (wij zijn niet van die bergrouterijders met de camper). Maar via schitterende vergezichten en bergwegen kwamen we aan in Porto Kagio. We wilden aanvankelijk vrij gaan staan maar een dame van een restaurant, waar een CP bijhoorde met verplichte winkelnering kwam ons tegemoet. Als we niet bij haar kwamen staan, zou ze de politie bellen. We besloten daarop een plaats in te nemen op de CP (N36,42814 E 22,48685). De maaltijd viel erg tegen. Bovendien werd nog iets op de nota gezet, dat wij niet hadden gebruikt. We hadden onze buik letterlijk en figuurlijk vol van deze plaats. Later kwamen Fransen, die op de plek gingen staan waar wij het oog op hadden. Geen politie gezien. Gereden afstand 54 km.

18 oktober 2017

Via Gerolimanas en Areopolis reden we naar Neo Oitilo, een prachtig plekje weer aan de kust. Zwemmen dus en flessendouche na afloop. 's Avonds zijn we uit eten geweest en hebben tot half elf buiten gezeten. We spraken nog een Amerikaan uit Oregon en kregen het over Trump. Zijn verklaring over de huidige staat van de VS: When you vote a clown, you can expect a circus. Gereden afstand 46 km.

19 oktober 2017

Na vertrek uit Neo Oitilo vertrokken we naar Agio Nicolaos. Onderweg hebben we wat kerkjes bezocht en het “hoogtepunt” van deze reis: het Manimuseum. In dit museum ter grootte van  grote woonkamer, lag een hoop rommel verzameld door een Griek, die gelukkig Duits sprak. Hij ratelde alles achter elkaar af zonder naar zijn publiek te kijken. Uiteindelijk liep ik in mijn eentje achter hem aan, heb hem een euro gegeven en ben ook vertrokken. We vonden een plekje aan het strand in Agio. Laat in de middag zijn we naar de haven gereden, waar we bij de eettentjes konden staan. We hebben ook hier heerlijk gegeten en daarna een terrasje gedaan. Gereden afstand 29 km.

20 oktober 2017

Via de kustroute zijn we over bergen doorgereden naar Mikra Mantina voor weer een lekker rustig dagje aan het strand. Prachtig plekje aan grindstrand. Gereden afstand 41 km.

21 oktober 2017

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Kalamata voor een bezoek aan de bazar. Vanwege de markt op zaterdag was dit geen goede keus. Het was erg druk. Geen parkeerplaats te zien. We besloten door te rijden naar Mystras, dat moet je tenslotte ook gezien hebben als je in de Peloponnesos bent. Na een rit van 1,5 uur kwamen we aan bij de kloosters. N&N gingen naar een camping met Willem, wij bezochten de oudheden. Dat bleek een

enorme klim te zijn maar zeker de moeite waard. Mooie fresco's of overblijfselen daarvan in gebouwen verspreid over een grote heuvelpartij. Vroeger woonden hier 30.000 mensen. Na de bezichtiging gingen we ook naar Acsi-camping Castle View. De camping zou volgens de boeken gesloten zijn, maar de eigenaar was aanwezig en zei dat hij tot eind oktober open was. Dat het fout in de boeken stond bleek hem niet te deren. Er viel zelf over de prijs te onderhandelen. We stonden met z'n vieren op de camping en hadden alle ruimte voor ons zelf en vooral voor Willem, die zich heerlijk kon uitleven. Gereden afstand 118 km

22 oktober 2017

Na een gezellige avond buiten en een zeer rustige nacht hebben we 's morgens de camper schoongemaakt en zijn we via de bergroute vertrokken naar Kalamata om de laatste “vinger”van de Peloponnesos te doen. Op het hoogste punt, ruim 1300 meter hoog, hebben we een koffiestop gehouden. Vervolgens zijn we naar het strand gereden ten zuidwesten van Kalamata. We hebben daar lekker in het zonnetje gezeten. Rond half vijf zijn we vertrokken naar Petalidi waar we een plek op de kade vonden. Gereden afstand 99 km.

23 oktober 2017

Door de kerkklok hadden we slecht geslapen. Iedere mogelijk werd aangegrepen om zijn geluid te laten horen. We zijn 's morgens verder gereden naar de pier aan de rand van het plaatsje waar meer campers stonden. 's Middags kregen we de eerste bui in Griekenland na onze terugkomst. Rond 16 uur zijn we vertrokken naar de CP in Pylos (N36,91426 E 21,6969) aan de westkust waar we in de haven gingen staan.Onderweg hebben we bij een boer nog sinaasappelen gekocht. In Pylos barstte er een grote regenbui los met onweer toen we in een restaurant zaten te eten. We waren gelukkig net klaar. Arma offerde zich op om de ramen van de camper dicht te doen en de hond te kalmeren. Het was echt noodweer. Het terrein stond vol met plassen. Gereden afstand 38 km.

24 oktober 2017

's Morgens hadden we af en toe een zonnetje afgewisseld met een bui. Na een bezoek aan het stadje besloten we door te rijden richting Olympia. We stopten in Kiparissio voor de koffie, daarna reden we door naar Kakavora waar we een plek bij een visrestaurant aan het strand vonden. Ook hier hadden we af en toe flinke buien, maar het weer zou morgen opknappen. Gereden afstand 80 km.

25 oktober 2017

We vertrokken met droog weer na het onweer van gisteren. Onze eerste stop was in Olympia. Het was erg druk door de toeristen in het dorpje. De dag ervoor was de vlam van de Olympische Spelen ontstoken om naar Korea te worden gebracht voor de winterspelen. Jammer dat we een dag te laat waren. N&N namen Willem mee zodat wij de toeristische attractie konden bekijken. Na 1,5 uur zijn we verder getrokken via een bergroute naar Psathopyrgos. Voor die plek was de weersverwachting gunstig de laatste dagen voor vertrek. Er stond echter een harde wind, waardoor het water tegen de camper spatte. We konden wel uit de wind in het zonnetje zitten, maar het was geen zwemweer meer. Gereden afstand 168 km

27 oktober 2017

We vertrokken naar Patras, nadat we de campers van het zout hadden ontdaan. Via de Lidl en een bezoek aan een tankstation

(goedkoper dan in Italië) reden we naar de haven. Daar moesten we opnieuw inchecken en afrekenen, omdat ik de terugreis had geannuleerd. Per telefoon had ik de laatste plek op de boot kunnen reserveren, echter niet op het camperdek, maar op met een hut. Willem zou tijdens de reis bij N&N overnachten. Wij hadden een hut op dek 8 en de camper stond op dek 6. Voordat we aan boord konden, moesten we wachten op de parkeerplaats waarop veel jonge mannen rondliepen langs de campers. Het bleken vluchtelingen te zijn die op een gemakkelijke manier naar Italië wilden. Op een gegeven moment ontdekte Nel dat er een op het fietsenrek probeerde te klimmen. Hij wilde zich verstoppen onder het zeil voor de fietsen. Na haar geschreeuw vertrok hij. De politie rijdt wel rondjes maar treedt verder niet op. Voordat we de boot opgingen werd de camper geïnspecteerd op verstekelingen (badkamer, kledingkast en luik onder het bed). Daarna konden we aan boord. We konden de camper nauwelijks uit, zo vol stond het dek. De hut was prima. De boot vertrok om 23.59 uur. We konden dus meteen naar bed. De volgende morgen was er een redelijk wilde zee, die ervoor zorgde dat ik rond het middaguur last kreeg van mijn maag en evenwichtsorganen. Na het slikken van een pilletje ging het wel weer. Later kreeg Arma ook last. We hebben geen zeebenen. De hele reis duurde nu wel 32 uur. Uiteindelijk kwam Venetië in de mist in zicht. We hadden de pech als laatste van boord te mogen en moesten dus lange tijd wachten. Het was inmiddels de 29 ste oktober. We kochten brood bij een benzinepomp en hebben toen op de parkeerplaats ontbeten en Willem werd weer aan ons overgedragen. Daarna zijn we via de tolweg naar Gnoccheci gereden. Het was een slechte CP en er stond veel wind. We zijn daarom doorgereden naar Campo Ligure, een CP (N 44,53997 E 8,69619) bij een sportzaal en een prachtige begraafplaats. Het was erg koud in de bergen. Dat was wennen na Griekenland. Omdat de pizzeria 's middags dicht was hebben we in de sportzaal een patatje gegeten. Gereden afstand 413 km.

30 oktober 2017

Vanmorgen heb ik brood gehaald bij de bakker wat ook een belevenis is. Zoveel soorten, maar hoe smaakt het. Je betaalt per gram. Na het ontbijt hebben we de begraafplaats bezocht en zijn we vertrokken naar Santo Stefano al Mare waar een CP was met zicht op zee (N 43.8372 E 7,90614). Onderweg kwamen we door Imperia, waar we onder een viaduct moesten van 2,80m hoog. Gelet op de hoogte van de camper zou het net wel of net niet gaan. Maar een mevrouw die in de tunnel liep, wenkte dat we door konden rijden. Zeer langzaam rijdend -want je weet het nooit- lukte het zonder schade. De CP was een parkeerterrein met smalle plekken, maar de temperatuur was 24 gr. Dat voelde aanmerkelijk beter aan. De route van de wielerwedstrijd Milaan-San Remo liep vlak langs de CP. Dat was te zien aan het aantal wielrenners dat de plek passeerde. 's Middags heb ik ook de MTB gepakt om het laatste stukje van het wedstrijdparcours te fietsen. Gereden afstand 130 km.

31 oktober 2017

Vandaag zijn we doorgereden naar een Acsi-camping in Frejus. Via 25 tunnels in Italië en 15 in Frankrijk zijn we in Nice beland, omdat onze navigatie dat aangaf. Het was o.i. onnodig. Na een rit dwars door Nice hebben we de tolweg weer gepakt. In Frejus was de temperatuur overdag heerlijk, maar in de namiddag werd het koud en moesten we binnen zitten. Gereden afstand 140 km

1 november 2017

Vandaag zouden onze wegen scheiden. N&N rijden door Spanje en wij naar huis. Na afscheid te hebben genomen, gingen wij op weg naar de CP in Les Arcs bij een Coöperatieve (wijn). Daar aangekomen bleek hij niet meer te bestaan. Vervolgens zijn we een klein eindje teruggereden naar de CP in La Motte (N 43,48902 E 6,54279). We stonden hier met een paar andere camperaars. Er was nog een plekje met zon, dat we snel bezet hebben. Morgen gaan we weer verder want het wordt al kouder. Om half vijf moest je naar binnen voor de kou. Gereden afstand 41 km.

2 november 2017

Na de morgenwandeling met Willem zijn we vertrokken. 't Was wel fris, maar toch nog maar een keer de korte broek aangedaan. Misschien wel voor het laatst deze reis. Via de tolweg reden we naar de CP in Pelisanne. Die kon ons niet echt bekoren. We hebben hier geluncht en zijn verder gereden. Uiteindelijk kwamen we uit op de CP in Sarrians (N 44,07976 E4,97811) bij tennisbanen in de buurt van de Mont Ventoux. Gereden afstand 201 km.

3 november 2017

Na de tankbeurt bij de Intermarche zijn we doorgereden naar Courthezon, waar we een wijnadresje hebben. Vervolgens zijn we bij Orange de tolweg opgereden richting Lyon waar we de A 46 namen. Daarna zijn we opnieuw via de tolweg uiteindelijk (hoe noordelijker je kwam, hoe kouder het werd) gestopt op de CP in Langres (N 47,85753 E 5,32983). De CP was bijna vol, maar het was een rustige plek met een goed uitlaatgebied voor de hond. Gereden afstand 515 km.

4 november 2017

Via de tolweg zijn we naar Toul gereden, vervolgens de gebruikelijk tankstop in Luxemburg en via Luik kwamen we in Bilzen in België op een CP (N 50,86985 E 5,52215) waar je mooi de gelegenheid had om dit gezellige stadje te bezoeken. Wel koud, 14 gr. Gereden afstand 467 km.

5 november 2017

Vandaag volgde het laatste stukje van de trip, naar huis waar we veilig aankwamen. Wat boffen we dat we dit mogen beleven. Gereden afstand 229 km.

Totaal gereden deze trip 4760 km. Dieselverbruik 1: 10,5.

Voorbereiding

CP in Bergheim Paffendorf

Bezoek aan de Altstadt Memmingen

Gardameer met aan de overzijde besneeuwde bergtoppen

Camping in Fusina met zicht op Venetie

Drukte op het San Marcoplein

De loods verlaat de ferry

1e dat in Griekenland

Strand bij CP in Aigio

Cruiseschip in het kanaal van Korinthe

De brug is weer bijna boven water.

Uitzicht vanaf de CP in Pachi

De kust van Porto Kale

Icoon in een kerkje.

Overnachtingsplek in Neo Oitilo

Uitzicht vanuit een kerkje onderweg.

Plek aan het strand in Agio Nicolaos

Plek aan het strand in Mikra Mantina

Mystras

Camping in Mystras

We zijn gaan staan aan de pier in Petalidi

Haven van Pylos met CP op achtergrond

Overnachtingsplaats in Kakavora

Aan de start in Olympia

Terug in Psathopyrgos

Het laatste plekje op de boot.